SETTAR

Posted on Haziran 20, 2008. Filed under: Esma-ül Hüsna |

Geçenlerde kitapları karıştırırken bir hadise rastladım. Şöyle buyurmuş Peygamberimiz: 

“Bir kul dünyada başka bir kulun ayıbını gizlerse, Allah da kıyamet gününde onun ayıbını gizler.” 

Hoşuma gitti bu hadis. Ayşe Abla’nıza da okudum. O da çok beğendi ve dedi ki:

  • Zaten Allah’ın bir ismi de Settar’dır. Yani ayıpları örten.

Yeni bir şey daha öğrenmiştim. Ayşe Ablanıza dedim ki:

  • Bu çok güzel bir isimmiş. Pekiyi Allah bizim ayıplarımızı örtmezse ne olacak?
  • İnşallah örter, dedi Ayşe ve ekledi, E baksana az önce okuduğun hadiste bunun müjdesini veriyor Peygamberimiz. Eğer biz bu dünyada diğer insanların hatalarını ve ayıplarını örtersek, onları zor durumda bırakmazsak Allah da bizim hatalarımızı örter ve bizi zor durumda bırakmaz.
  • Ya biz böyle yapmazsak? diye sordum. Dedi ki:
  • İşte o zaman işimiz zor. Çünkü bir kulun kalbini kırarsak Allah bizi affetmez ve bize yardımcı olmaz. Neyimiz var neyimiz yoksa dökülür ortaya hesap günü.

 

O böyle deyince kendi kendime bir karar aldım. Bundan sonra hiçbir kimsenin hatalarını ne yüzüne ne de arkasından söylemeyeceğim. Hepimizin hatası ve ayıbı var. Ama herkes birbirinin hatasını örterse bir sorun olmaz, etrafa huzur hâkim olur. Aksi takdirde kavgalar, küskünlükler hiç bitmez. Hem Allah da bizim hatalarımızı örtmez. 

Siz ne dersiniz arkadaşlar? Ahirette Allah’ın sizin ayıplarınızı örtmesini istemez misiniz? Elbette istersiniz. O zaman siz de Peygamberimizin dediği gibi başkalarının ayıplarını örtün olur mu? 

Bu arada Allah’ın bir güzel ismini daha öğrenmiş olduk. Tekrar edelim ki unutmayalım: 

Settar: Kulların ayıplarını örten. 
 

Not: Ablalar ismi kendilerine göre değiştirmeliler. 

Make a Comment

Yorum bırakın

Liked it here?
Why not try sites on the blogroll...